onsdag 11. mai 2011

Moods of Norway



Bakgrunn

Består av Simen Staalnacke og Peder Børresen. Simen er selvlært designer og har en Master i Marketing mangament fra Australia. Peder er også selvlært innen design og har en Bachelor i Marketing management fra Hawaii. Lanserte herre-merket "Moods of Norway" i 2004. I 2006 lanserte de også egen damekolleksjon. 
Merket selges i mer enn 70 butikker i Skandinavia foruten Spania, Usa og Japan. 


Designerene for Moods of Norway


Selger klær over hele kloden

Til tross for mye snakk om hvor trått det går i den norske motebransjen, finnes det unntak også her, og Moods of Norway er definitivt et av dem. De har økt omsetningen sin fra skarve 400 000 kr i 2003 til nesten 27 millioner i 2007, og har butikker i hele verden. Gründerne bak klesmerket er Peder Børresen og Simen Staalnacke, og med seg på teamet har de også økonomisjef Jan Egil Flo. I tillegg til å ha klær for alle anledninger, selger de også undertøy, og i 2006 lanserte de en egen brillekolleksjon.


En av Moods of Norways mange butikker 


Klær til alle anledninger

På visningen til Moods of Norway kunne du se alt fra joggedresser til coctailkjoler. Variasjonen var stor, og det var noe for nesten en hver smak. Her gikk badetøy, stramme uniformer og festtøy hånd i hånd. Og den sedvanlige Moods-dressen med ruter var selvfølgelig på plass. Fargene gikk stort sett i nøytrale toner, men det var også mer fargerike innslag, med blant annet knallrosa hettegensere. Enten du vil ha en slapp dag på sofaen eller skal ut på byen har Moods of Norway noe du kan føle deg fin i.

Mer enn bare klær

Ikke bare er Moods of Norway et av landets mest suksessfulle klesmerker, det er også ansvarlig for de desidert mest populære visningene under Oslo Fashion Week. Hele 2500 gjester hadde funnet veien til Fabrikkhallen, der visningen fant sted, og kjendisene fant som vanlig veien til første rad. Med artister, kjendiser som modeller og dansere bys det på langt mer enn et tradisjonelt moteshow. Tommy Sharif ga publikum et fengende sang- og dansenummer iført pilotdress. Men de artistene som falt best i smak var ikke spesielt verken tropiske eller elegante. Trøste & Bære dukket nemlig opp og stemte i med ”Drita full før Drøbaksundet”, til stor glede for publikum, som sang med og klappet takten til den store gullmedalje




Designerenes mening om egen stil


Vi kombinerer detaljer fra norsk kultur, historie og kunst med trendsettende klær. Alle produkter kommer med en norsk twist og kombinerer passform og design for ulike sinnsstemninger. Kolleksjonene er delt i tre: «Streetwear» består av t-skjorter, hettegensere og bukser med trykk. «Cocktail moods» er ekstravagante dresser, skjorter og jakker for den internasjonale livsnyter og «Casual moods» er dresser, skjorter og bukser med en norsk undertone




Mote bilde av Moods of Norway sine klær 

Personlig liker jeg Moods of Norway sine klær, fordi de har et helt nytt og anderledes uttrykk. De bruker sterke klare farger og tar i bruk det typisk norske, noe jeg liker veldig godt.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar